كارگروه‌ و نشست تخصصي نظام‌آموزشي در جامعه اطلاعاتي

 
 
هدف كارگروه
معرفى كارگروه
خصوصيات
مستندات
  هدف كارگروه  
 

زمينه سازى فرهنگى و فنى براى اجراى عملياتى مدل پايلوت(راهنما).

تشكيل كارگروه‌هاى متشكل ازمتخصصان، مربيان و اولياء براى زمينه‌سازى فرهنگى و نظرى فعاليت هاى عملياتى طرح.

 
 

 
  معرفي كارگروه  
 

تحولى كه به ‌تدريج و هوشمندانه در حال شكل‌گيرى در نظام آموزشى است، بسيار عميق‌تر از آن است كه تصور مي‌شود. نظام آينده نه تنها از ابعاد شكلى و ابزارى متفاوت بوده، بلكه اين تفاوت ماهوى خواهد بود. نظام برتر آينده تنها به استفاده از سيستمهاى رايانه‌اى و فاوا توسط فراگيران و كلاسهاى مجازى و نظاير آن محدود نمي‌شود. بلكه مفاهيمى چون فراگير، مدرك تحصيلي، آموزش، كار، كلاس، تحصيل و نظاير آن، نسبت به معناى امروزى آنها دچار تحول خواهند شد. جامعه اطلاعاتي، نيازمنديهاى جديدى را  در  بر دارد، و نظام آموزشى براى جامعه اطلاعاتي،  بايد بتواند پاسخگوى اين نيازمنديها باشد. اين نيازمنديها، معمارى متفاوتى را براى نظام آموزشى رقم مى‌زند.

تلاش ما بر آن است كه از يك سو معمارى نظام آموزشى مطلوب براى جامعه اطلاعاتى را ترسيم كرده،  و از سوى ديگر عملا، تحقق اين نظام را در بستر يك طرح عملياتي، در قالب يك مجموعه آموزشى مبتنى بر فاوا، متناسب با نيازمنديهاى جامعه اطلاعاتى، در شهرستان بابلسر،‌ نمونه سازى نمائيم. اين تلاش ثمره پژوهشى ده ساله است، كه برخى نتايج آن منتشر شده است. بخصوص مهمترين ابعاد نتايج اين پژوهش، كه ترسيمى از ديدگاههاى نظرى  و مدل سازى مطرح را در قالب ديدى يكپارچه و خلاصه ارائه مي‌كند، در كتاب "نظام برتر، آينده آموزش و آموزش آينده" (اردوان مجيدى، نشر ترمه، 1380) منعكس شده است.

 پاسخ پرسشهائى از اين دست، از يك سو به شكلى يكپارچه و در قالب يك بدنه واحد، در كتاب نظام برتر بيان شده است. از طرف ديگر پاسخ اين پرسش ها،‌ در معمارى نظام آموزش ترسيم و مدل سازى شده است. و از طرف ديگر، در سلسله نشستهاى كارگروه، اين مباحث مطرح و مورد بحث قرار مى گيرد. 

 

 

خصوصيات

 
 

شرايط  عضويت

براى عموم آزاد است، بخصوص براى متخصصين رشته‌هاى مرتبط، كادر آموزشى و اولياء علاقه مند

زمان و مكان برگزارى نشست ها

بابلسر-
تهران - موردى

دبير كارگروه

مهندس غلامرضا صفرنيا

اعضاء ثابت كارگروه :

مهندس اردوان مجيدى، مهندس غلامرضا صفرنيا، مهندس رضا درخشان، آقاى جواد دموخى، دكتر غلامحسين طحانى، دكتر ابراهيم صالحى، دكتر صمد ايزدى.
 
 

 

 مستندات

 
 
نشست سوم: اشاره اجمالي به آسيب شناسي نظام آموزشي موجود  و نياز سنجي نظام آموزشي مطلوب -2

3.29 MB

متن نشست سوم - 30/3/86

254 KB

نشست دوم:
اشاره اجمالي به آسيب شناسي نظام آموزشي موجود  -1

3.79 MB

متن نشست دوم - 26/2/86

174 KB

متن نشست اول - 29/1/86

239KB

معمارى نظام آينده آموزش -
نگاهى سريع به مدلهاى تبيين كننده ابعاد مختلف معمارى نظام در حال شكل گيرى در واكنش نسبت به بحران نظام آموزشى

3.65MB

نظام آموزشى براى جامعه اطلاعاتى - گذار از نظام آموزش سنتى (ارائه شده در نشست 29/1/86)

7.75MB

طرح عمومى - جلد اول

2.54MB

چكيده طرح عمومى

6.20MB

مبانى طرح

1.54MB

خلاصه مديريتى

1.66MB

نظام آموزشى براى جامعه اطلاعاتى ،در انداختن طرحى نو براى معمارى‌اى متفاوت

10MB

 
 

 
       ______________________________________________________________________________________________
هرگونه نقل قول و استفاده از مطالب و مستندات اين سايت تنها با ذكر مرجع مجاز مي‌باشد.
نظرات و پيشنهادات خود را به آدرس info@irit.ir ارسال نماييد.
موسسه مطالعات راهبردى فن‌آورى اطلاعات، 1388